Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności Biuletyn Informacji Publicznej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletyn Informacji Publicznej Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o..
- Data publikacji strony internetowej: 2017-06-20
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-01
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna (w 99%) z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- Pliki PDF, DOC itp. – nasi redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie, a te publikowane starają się formatować pliki tak, by były one dostępne dla każdego.
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) – lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2020-10-20
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2020-10-25
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jolanta Cykwas.
- E-mail: zwikzary@zwikzary.pl
- Telefon: 68 479 46 10 (11)
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Prezes Zarządu ZWiK Żary
- Adres: Zakład Wodociągów i Kanalizacji
Sp. z o.o. w Żarach
ul. Bohaterów Getta 9-11
68-200 Żary - E-mail: zwikzary@zwikzary.pl
- Telefon: 68 479 46 10 (11)
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
- Siedziba Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. ul. Bohaterów Getta 11, 68-200 Żary
- Do zakładu prowadzi jedno wejście od strony ul. Bohaterów Getta – schodek bez rampy dla osób niepełnosprawnych.
- Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku brak windy. W przypadku konieczności kontaktu z pracownikami znajdującymi się na wyższych kondygnacjach istnieje możliwość zejścia pracownika na parter i obsługi interesanta. Biuro obsługi klienta znajduje się na parterze budynku.
- Brak miejsc parkingowych wydzielonych dla osób niepełnosprawnych. Lokalizacja budynku umożliwia łatwe zaparkowanie w jego bezpośredniej bliskości wszystkim Klientom.
- Wejście do budynku z psem asystującym i psem przewodnikiem jest dozwolone.
- W budynku brak pętli indukcyjnej.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W Zakładzie brak jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu oraz online.
Informacje dodatkowe
Dostęp alternatywny
Osoba na wózku inwalidzkim może, poprzez kontakt telefoniczny, e-mail, poprzez stronę www, e-bok, umówić osobistą wizytę w BOK. Przy wsparciu pracownika – asystenta istnieje możliwość wjazdu do budynku na poziom parteru, na którym znajduje się BOK, w którym można załatwić wszystkie sprawy dotyczące obsługi odbiorców. Pracownicy BOK oraz wyznaczeni na asystentów są przeszkoleni w zakresie umiejętności obsługi osób ze szczególnymi potrzebami jak i wiedzy w jaki sposób można pomóc takim osobom w załatwieniu danej sprawy.
Ułatwienia
Na stronie internetowej Spółki ZWiK można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
ZAŁĄCZNIKI:
- Raport o stanie zapewnienia dostępności podmiotu publicznego (stan na dzień 01.01.2021r.): Raport w formie dostępnej.